2011. október 14., péntek

Sál, sapka, nagykabát

Egyre hidegebbek az éjszakák, kora reggel jól jön egy meleg sapka. Hosszú ideig csak nézegettem a sapkamintákat, ugyanis nem nagyon szeretek körben kötni és a csőkötéses kezdés is bonyolultnak tűnt. Belevágtam és másfél nap alatt elkészült az első beret fazonú sapkám. Az 5 deka alpaka- merinó-akril fonalból még egy kis virágot is horgoltam rá. A hozzáillő stóla régebben készült, Valge lillesall névre hallgat, észtül fehér virágot jelent.
 

Tervező:  Benke Erika
Megjelent: Barka kötősuli 17-ik leckéjében (Aurora szett 2.)
Fonal: Alpawool (60 % alpaka, 25% merinó, 15 % akril; 50 g = 120 m) 
Tű: 3 és 4 mm
Súly: 50 gramm


A (nagy)kabát az őszi ruhatáram kedvenc darabja. Gépi kötéssel készült, többágú gyapjú-mohair-akril keverék fonalból. A gyapjútartalmánál fogva meleg, az akrilnak köszönhetően nem nyúlik, a mohairtől különösen puha. Különleges színe van, olajzöld-kék-okker keveredik. Bokáig érő darab, amelyen több csipkeminta váltakozik. Az alján cakkos fecskefarok, fölötte gyémántok, derékmagasságban rombuszminta, a hátán kalászok vannak. Engem teljesen elvarázsolt...


Hamarosan jelentkezek egy meleg horgolt poncsóval és a hidegre való tekintettel egy újabb sál-sapka együttessel.

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gyönyörű!!!!

Névtelen írta...

Wie schön!!!

Liebe Grüße von Ines

Csilla írta...

Jó lett a sapid. fincsi puha a fonal is amiből kötötted.
Tegnap este én is sapi mintáka nézegettem :) remélem jó sikerül majd, ritkán sikerülnek a sapijaim :(
A kabát meg élőben még szebb mint itt, tényleg szuper.

Délka írta...

Danke Ines für deine liebe Wörter:) Am Wochenende wede ich auf deinen Mail antworten. Grüße aus Ungarn.

Délka írta...

Köszönöm Csilla:) Nagyon belejöttem a sapkakötésbe, a második éppen szárad. Biztosan sikerülni fog a sapid, csak kövesd a leírást:)

Unknown írta...

Hát ezek valami gyönyörűek, a sapi a stólával... még a lélegzetem is elállát. Olyan légies, könnyed darab. Csodásak!

Cserny Cherry Ildikó írta...

Szuper!!!!! Nálam is hasonló projektek vannak porondon. :)

Bea írta...

Nagyon tetszik mind két-három darab, amit most mutattál.
Gratulálok!

Melinda írta...

Nagyon klassz lett!
Ugye, hogy mennyire bele lehet szeretni a sapkakötésbe?:)

Délka írta...

Szilvia, Ildikó, Bea és Melinda köszönöm:)

Ildikó nagyon kíváncsi vagyok a sapkádra, a tavalyiak nagyon tetszettek.

Melinda, valóban bele lehet szeretni a sapkagyártásba:) Talán azért mert gyorsan elkészülnek és az utóbbi időben nagyon kevés szabadidőm volt. A következő hetekben sajnos még kevesebb lesz, de egy-egy kisebb projekt még belefér.

Mandala írta...

Gyönyörűek, most én is ennek a lázában égek. Bár még kezdő vagyok az efféle kiegészítők készítésében.

Kicsianya írta...

Nagyon jól harmonizál a minta a fonallal és a színnel! Lágy, visszafogott, nőies! Gyönyörű együttes!
Sajnos,az a tapasztalatom, hogy akármilyen vastag egy kötött kardigán, átfúj rajta a szél:(
De a minta és a kötés nagyon szép!

Délka írta...

Mandala, biztosan sikerülni fog, az első a legnehezebb:)

Kicsianya: köszönöm... A kardigán alá lehet öltözni és akkor biztosan nem fogsz megfázni:)