2010. február 27., szombat

Gyapjúfonó és kötögetések

Székelyudvarhelyen jártam  a Bencze gyapjúfonóban, ahol az Erdélyben őshonos berke juh gyapjából hagyományos módszerrel készítik a natúr festetlen gyapjút. Az ott dolgozó nagyon kedves hölgy sokat mesélt a gyapjúfeldolgozás folyamatáról kedve a gyapjú felvásárlásától az értékesítésig. Jó volt élőben látni hogy készül a fonal amiből annyira szeretek kötni. Székelyvarságon működik egy kis gyapjúmosó, nyáron majd oda is el fogok látogatni. Sajnos a borús idő nem kedvezett a fotózásnak, a fonal színe sokkal élénkebb, a barnában rőt szálak keverednek, a szürke galambszürke, a natúr vajszínű. Az egyágú fonal fingering vastagságú, 6-os tűvel csipkekötésre is alkalmas. 

Kötöttem egy Lily of the valley sálat Lana Grossa merinógyapjúból, közösen kötögettünk krókusz Annamarival, a közös kötögetésről és a fonó-hangulatról bővebben itt írt. A sállal 5 nap alatt készültem el, az 5-ös bogyókat kicsit untam már a végén, csak a kitchener stich az összeillesztésnél okozott nehézséget. Remélem, hogy legközelebb jobban fog menni:)

És belefogtam egy régi álmom megvalósításába, nagyon vágytam egy olyan sálra amit át lehet húzni egy gyűrűn. Kipróbáltam Annamari hihetetlenül vékony fonalát (az uruguayi-nál 3x vékonyabb, inkább a varrócérnára emlékeztet) és elkezdtem egy orgonaleveles sálat (Liliac Leaf shawl). Nagyon lassan haladok vele, de előbb-utóbb elkészülök vele.

1 megjegyzés:

Timici írta...

szépek az új fonalaid:o) biztos nagyon érdekes volt a fonóban:o)